Katso video, jossa saimaannorppa Pullervo nousee kivelle. Video käynnistyy, kun klikkaat nuolta.

Norppia voi seurata netissä

Saimaannorppien elämää voi seurata tänä kesänä netissä.

Maailman luonnonsäätiö WWF asensi toukokuussa Saimaalle kameran, joka kuvaa norppien elämää. Kamera sijaitsee kivellä Saimaassa. Saimaannorpat elävät vain Suomessa Saimaassa. Saimaa on Suomen suurin järvi.

Norppia on vain 360. Siksi niitä täytyy suojella. Jos norpat katoavat Suomesta, ne katoavat koko maailmasta. Esimerkiksi verkkokalastus on norpille vaarallista.

Suomessa WWF suojelee saimaannorppia. WWF on kansainvälinen luontojärjestö.

Myös viime vuonna monet suomalaiset seurasivat kamerasta saimaannorppia. Ihmiset äänestivät erään uroksen nimestä. Siitä tuli Pullervo. Tänä vuonna kamera on eri kivellä kuin viime vuonna, koska veden pinta on matalammalla.

Norppien elämää voi seurata osoitteessa: wwf.fi/norppalive

Lähde WWF Suomi

Mitä mieltä olit jutusta?


3 kommenttia uutiseen “Norppia voi seurata netissä”

  1. BussiKuski

    Kiitoksia paljon. On tarkea asia, kiva video ja selvä kieli.

  2. Thiranan

    Meidän täytyy auttaa vavoa,ja noudata sääntöjä kalastuksen määräyksiä.

  3. Galina

    Norppia on 360 vain Suomessa. Vesi on tama vuona matalammalla.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste