Microsoftin työntekijät kävelivät ulos yhtiön tiedotustilaisuudesta Espoon Areenalta keskiviikkona 25. toukokuuta.

Microsoft irtisanoo Suomesta yli tuhat ihmistä

Microsoft lopettaa matkapuhelinten valmistuksen Suomessa. Tuotekehityksen lakkautuksen takia irtisanotaan 1 350 ihmistä.

Ohjelmistoyhtiö Microsoft aikoo lopettaa puhelinten suunnittelun ja valmistuksen Suomessa kokonaan. Suomesta irtisanotaan 1 350 ihmistä ja muualta maailmasta noin 500 ihmistä. Microsoft lopettaa matkapuhelintoimintansa kokonaan Tampereella. Espoossa säilyy muutamia tuotekehitykseen liittyviä työpaikkoja.

Microsoftin mukaan matkapuhelinten markkinatilanne on vaikea. Microsoft aikoo jatkaa LUmia-puhelinten päivityksiä ja kehittää uusia yritysmalleja.

Microsoft osti matkapuhelinten liiketoiminnan Nokialta syksyllä 2013.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste