Meteoriitti putosi torstaina illalla Inarinjärven eteläpuolelle. Kuului jylinää ja pamauksia. Talojen ikkunat helisivät.
Kun meteoriitti osui ilmakehään, se paloi. Tulipallo näkyi kahdeksan sekunnin ajan Suomen Lapissa ja Pohjois-Norjassa.
Tähtitieteilijät arvioivat, että meteoriitin leveys oli noin puoli metriä. Maahan putosi luultavasti useita 10 kilon kokoisia palasia. Näin isoja meteoriitteja putoaa Suomeen noin kerran 10 vuodessa.
Meteoriitit ovat isoja kiviä, jotka kiertävät Aurinkoa. Silloin tällöin ne osuvat Maahan.
Lähde STT
Se on oikein koska Suomessa on sellainen tapahtui yleensä mä uskon !