Keskustan puheenjohtaja Katri Kulmuni ja valtiovarainministeri Matti Vanhanen kuvattiin maanantaina 8. kesäkuuta.

Matti Vanhanen on uusi valtiovarainministeri

Keskusta valitsi uudeksi valtiovarainministeriksi Matti Vanhasen. Vanhanen on kokenut poliitikko. Hän oli Suomen pääministeri ja keskustan puheenjohtaja vuosina 2003–2010.

Suomen uusi valtiovarainministeri on Matti Vanhanen. Vanhanen on 64-vuotias. Hän on eduskunnan puhemies ja entinen pääministeri.

Keskustan puoluehallitus, eduskuntaryhmä ja europarlamentaarikot valitsivat ehdokkaan maanantaina aamupäivällä. Puolueen puheenjohtaja Katri Kulmuni esitti tehtävään Matti Vanhasta. Presidentti Sauli Niinistö nimittää Vanhasen valtiovarainministeriksi tiistaina.

Katri Kulmuni ilmoitti viime perjantaina, että hän eroaa valtiovarainministerin tehtävästä. Kulmuni erosi, koska hän tilasi esiintymiskoulutusta ministeriön varoilla.

Lähde STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Matti Vanhanen on uusi valtiovarainministeri”

  1. Sayeda

    Hyvä vanhasta koska vanha tiedä enemmän kun nuori minun mielesta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste