Kuvassa matkustaja tulee maihin Eckerö Linen M/S Finlandialta Helsingin Länsisatamassa.

Kuvassa matkustaja tulee maihin Eckerö Linen M/S Finlandialta Helsingin Länsisatamassa.

Matkustamisen rajoituksia tulee takaisin

Monet ulkomaan matkojen rajoitukset tulevat tänään uudelleen käyttöön. Syynä on se, että monessa maassa koronavirus leviää yhä laajemmin.

Viime viikkoina monesta maasta matkustaminen Suomeen helpottui. Mutta monessa maassa koronavirus on levinnyt syyskuussa yhä laajemmin. Siksi Suomen hallitus otti tänään uudelleen käyttöön matkustamisen rajoituksia.

Rajoitukset palautuvat liikenteeseen Suomen ja Viron, Ruotsin, Saksan, Norjan, Islannin ja Slovakian välillä. Näistä maista ei enää saa tulla vapaa-ajan matkalle Suomeen. Työmatkat ovat sallittuja. Matkustajille suositellaan kahden viikon karanteenia.

Myös Suomessa tartunnat koronavirukseen lisääntyvät. Eniten uusia tapauksia on Helsingin seudulla ja Uudellamaalla.

Uudellamaalla suositellaan, että yksityistilaisuuksissa kokoontuisi enintään 20 ihmistä. Näin suosittelee Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri HUS. HUS suosittelee myös, että ihmiset käyttävät kasvomaskeja junissa, busseissa ja kaupoissa. Näillä keinoilla koronan leviäminen voi hidastua.

Lähteet: STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Matkustamisen rajoituksia tulee takaisin”

  1. nimi merkki

    meidan pitää olla varavainen . pitää kayttää kasvomaskeja busseissa ja juniassa. hyvää päivää jatkoa kailkille.

  2. ...

    Olkaa varovaiset

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste