Hoitaja antoi koronarokotteen Tapiolan terveysasemalla 28. tammikuuta.

Massarokotukset alkoivat

Suomi aloitti rokotukset koronavirusta vastaan tammikuun lopussa.

Massarokotukset eli laajojen ihmisryhmien rokotukset ovat alkaneet Suomessa.

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos eli THL kertoo, että ensimmäisenä vuorossa ovat hoitohenkilökunta ja riskiryhmät. Riskiryhmiin kuuluvat ihmiset, joilla on suuri riski sairastua vakavaan koronavirustautiin.

Työssäkäyvien ja opiskelijoiden rokotukset alkavat todennäköisesti toukokuussa. Koronarokotteen on nyt saanut Suomessa noin 180 000 ihmistä.

Kunnat järjestävät rokotukset. Kunnat kertovat, missä järjestyksessä rokotukset annetaan. Rokotus on maksuton.

Lähteet STT, Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste