Saimaalla on 400 saimaannorppaa eli saimaanhyljettä.

Lumi antoi norpille toivoa

Itä-Suomen pakkaset ja lumisade antavat toivoa saimaannorpalle.

Talvi on ollut vaikea saimaannorpalle. Norpat synnyttävät poikasensa eli kuutin pesään, joka on tehty lumihankeen jään päälle.

Saimaalla on tänä talvena vain vähän lunta. Kinoksia ei ole lainkaan. Ilma kuitenkin kylmeni hiukan helmikuun alussa.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste