Li Andersson on Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja.

Li Andersson Vasemmistoliiton johtoon

Turkulainen Li Andersson on Vasemmistoliiton uusi puheenjohtaja. Anderssonin valinta selvisi maanantaina, kun muut puheenjohtajaehdokkaat vetäytyivät kisasta.

Muut ehdokkaat puolueen johtoon olivat Aino-Kaisa Pekonen ja Jari Myllykoski.

Li Andersson valitaan virallisesti uudeksi puheenjohtajaksi puoluekokouksessa Oulussa ensi lauantaina.

Li Andersson haluaa, että Vasemmistoliitto keskittyy ydinkysymyksiinsä.

– Meillä on hallitus, joka tekee hyvin oikeistolaista politiikkaa. Vasemmistoliitto on se vaihtoehto, joka tekee oikeudenmukaista politiikkaa. Meidän pitää parantaa työllisyyttä ja demokratiaa Suomessa.

29-vuotias Li Andersson on valmistunut valtiotieteiden kandidaatiksi Åbo Akademista. Hän on erikoistunut ihmisoikeuslainsäädäntöön ja pakolaisoikeuteen. Andersson toimi Vasemmistonuorten puheenjohtajana vuosina 2011–2015. Andersson on toiminut kansanedustajana vuodesta 2015 lähtien.

Paavo Arhinmäki on johtanut Vasemmistoliittoa viimeiset seitsemän vuotta.

Lähde Kaleva

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste