Kuvassa on lentokentän unikapseleita, joissa on kannet. Ne voi vetää tuolin päälle suojaksi, jos haluaa olla rauhassa.

Unikapseleissa on kannet. Ne voi vetää tuolin päälle suojaksi, jos haluaa olla rauhassa.

Lentokentällä voi nukkua

Helsinki-Vantaan lentokentällä on uusia munanmuotoisia lepotuoleja eli unikapseleita, joissa matkustajat voivat levätä.

Unikapselit ovat suomalainen keksintö. Helsinki-Vantaa on nyt ensimmäinen lentokenttä, joka saa niitä käyttöönsä.

Monet Aasiaan matkustavat vaihtavat lentokonetta Helsinki-Vantaalla. Joskus vaihtoaika voi olla pitkä.

– Kaukaa tulevat matkustajat ovat usein olleet valveilla kauan ja ovat väsyneitä. Haluamme tarjota väsyneille matkustajille rauhallisen paikan, jossa he voivat levätä. Uskon, että monet arvostavat näitä unikapseleita, sanoo lentokenttäyhtiö Finavian apulaisjohtaja Heikki Koski.

Unikapselissa nukkuminen maksaa yhdeksän euroa tunnilta. Jos haluaa peitteen ja tyynyn mukaan, hinta on 15 euroa tunnilta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Lentokentällä voi nukkua”

  1. Trio

    Eikö hotelli tule oikeastaan halvemmaksi jos joku tuolilla nukkuminen tulee maksamaan 90e+ jo kuudelta tunnilta? Aivan höpöä hommaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste