Osa leipäpussin valmistusmateriaalista on kaurankuorta.

Leipäpussi kaurankuorista

Fazer on kehittänyt uuden ympäristöystävällisen leipäpussin.

Leipäpussin valmistusmateriaalista neljännes on kaurankuorta. Kaurankuoret ovat peräisin Fazerin Lahden kauramyllystä. Fazer selvittää, miten se voisi käyttää kaurankuoria laajemmin pakkauksissa.

Fazer valmistaa leipää. Aiemmin kaurankuoret ovat menneet eläinten rehuksi ja energiantuotantoon. Fazerin leipäpussin voi kierrättää kartongin seassa.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste