Miriikka Areva omistaa Konijänkän. Talvella suurin osa sen asiakkaista on ulkomaalaisia. Konijänkä toimii Kolarin Äkäslompolossa.

Lapin matkailu vaikeuksissa

Matkanjärjestäjä Tui perui kaikki Lapin pakettimatkat.

Matkatoimisto Tui on perunut lomamatkoja Isosta-Britanniasta ja Irlannista Suomeen. Tämä koskee joulukuun ja joulun matkoja.

Britit matkaavat mielellään Lappiin jouluna. Monet brittiperheet haluavat nähdä joulupukin. Mutta nyt se ei ole mahdollista. Koronaviruksen vuoksi maiden välillä ei voi matkustaa vapaasti. Tarpeetonta matkustamista täytyy välttää. Suomeen saapuville suositellaan 10 päivän karanteenia.

Tui päätti peruuttaa kaikki matkat. Tuin matkojen peruutus aiheuttaa suuria vaikeuksia Lapissa. Brittituristit ovat erittäin tärkeitä asiakkaita Lapissa talvella.

Lähteet Yle, HS, IL

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste