Kurpitsa on vuoden vihannes

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.08.2020

Kurpitsa on vuoden 2021 vihannes.

Kurpitsoja on monia erilaisia lajikkeita. Kurpitsa on sukua kurkulle ja melonille. Suomessa yksi tavallisista kurpitsalajikkeista on kesäkurpitsa.

Syksyllä käytetään koristeina oransseja kurpitsoja, kun juhlitaan halloweenia.

Kurpitsa on edullinen ja terveellinen vihannes. Kurpitsaa voi käyttää makeissa ja suolaisissa ruokalajeissa.

Vuoden vihanneksen valitsevat Kotimaiset Kasvikset ry ja Puutarhaliitto ry.

 

Yksi kommentti artikkeliin ”Kurpitsa on vuoden vihannes”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)