Etäopetus jatkuu kouluissa ainakin 13. toukokuuta asti. Kuvassa ekaluokkalainen tekee koulutehtäviä kotona Espoon Suvelassa.

Etäopetus jatkuu kouluissa ainakin 13. toukokuuta asti. Kuvassa ekaluokkalainen tekee koulutehtäviä kotona Espoon Suvelassa.

Koulut kiinni toukokuun puoliväliin asti

Hallitus jatkaa kuukaudella monia rajoituksia, joita koronavirus on aiheuttanut. Esimerkiksi suurin osa koulujen oppilaista saa etäopetusta toukokuun 13. päivään asti.

Hallitus kertoi maanantai-iltana uusista päätöksistä, jotka liittyvät koronaviruksen torjuntaan. Pääministeri Sanna Marin sanoi, että rajoittamistoimet ovat purreet. Hän sanoi myös, että rajoittamistoimia pitää jatkaa.

Hallituksen uudet päätökset tarkoittavat, että suurin osa kouluista on kiinni 13. toukokuuta asti. Oppilaat saavat siihen asti etäopetusta.

Ylioppilasjuhlat siirtyvät syksyyn?

Opetusministeriö valmistautuu jo siihen, että koulut eivät avaudu enää tänä keväänä. Näin kertoi opetusministeri Li Andersson. Anderssonin mukaan kannattaa myös miettiä uutta ajankohtaa ylioppilasjuhlille, jos koulut eivät avaudu tänä keväänä.

Lukiolaisten Liitto huolestui asiasta heti. Liitto ehdottaa, että kevään ylioppilasjuhlia ei peruta. Liitto ehdottaa, että ylioppilasjuhlat siirtyvät koko maassa samalle päivälle esimerkiksi alkusyksyyn.

– Jokaisella täytyy olla mahdollisuus ainutlaatuiseen juhlahetkeen, liitto perustelee vaatimustaan.

Hallitus teki vielä yhden lisäyksen rajoitustoimiin. Liikenne Suomen länsirajan yli vaikeutuu. Monet Pohjois-Suomen asukkaat käyvät töissä Ruotsissa ja Norjassa. Hallitus haluaa vähentää heidän liikkumistaan rajan yli. Hallitus haluaa estää koronaviruksen leviämistä Pohjois-Suomeen.

Lähde: STT

Mitä mieltä olit jutusta?


5 kommenttia uutiseen “Koulut kiinni toukokuun puoliväliin asti”

  1. Pauliina

    Pidän tästä

  2. Pouyan

    Mistä tämä uutinen kertoo?
    Suurin osa kouluista on kiinni 13. toukokuuta asti.
    Ylioppilasjuhlat siirtyvät koko maassa samalle päivälle.
    Hallitus haluaa estää koronaviruksen leviämistä Pohjois-Suomeen.
    Mitkä ovat sinulle uusia sanoja?
    Aiheuttanut – päätoksista – liittyvät – purreet – siihen – vaatimustaan
    Mitä ajattelet siitä, että koulut ovat kiinni? Onko se hyvä vai huono asia? Miksi? Mitä ongelmia tässä voi olla?
    se on väärä ratkaisu, koska lasten on oltava normaalissa oppimisympäristössä. Pysyvä sulkeminen kotona voi johtaavakaviin terveysongelmiin mutta Jos tarvittaessa, niin tarvitseme

  3. elias

    lol

  4. Saleha 😊

    Etäopetus jatkuu toukokuun puoliin väliin asti ainakin. Coronaan takia ,koska korona leviää palijon.

  5. Koulut kiinni syksyyn

    Mitä järkeä avata kouluja 13.5,
    Kun festareirakaan ei järjestetä, festareilla ja koulussa on yhtä paljon ihmisiä joten🤷🏻‍♀️🤦🏼‍♀️ Miks koulut pitäis auveta

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste