Hallitus kertoi maanantai-iltana uusista päätöksistä, jotka liittyvät koronaviruksen torjuntaan. Pääministeri Sanna Marin sanoi, että rajoittamistoimet ovat purreet. Hän sanoi myös, että rajoittamistoimia pitää jatkaa.
Hallituksen uudet päätökset tarkoittavat, että suurin osa kouluista on kiinni 13. toukokuuta asti. Oppilaat saavat siihen asti etäopetusta.
Ylioppilasjuhlat siirtyvät syksyyn?
Opetusministeriö valmistautuu jo siihen, että koulut eivät avaudu enää tänä keväänä. Näin kertoi opetusministeri Li Andersson. Anderssonin mukaan kannattaa myös miettiä uutta ajankohtaa ylioppilasjuhlille, jos koulut eivät avaudu tänä keväänä.
Lukiolaisten Liitto huolestui asiasta heti. Liitto ehdottaa, että kevään ylioppilasjuhlia ei peruta. Liitto ehdottaa, että ylioppilasjuhlat siirtyvät koko maassa samalle päivälle esimerkiksi alkusyksyyn.
– Jokaisella täytyy olla mahdollisuus ainutlaatuiseen juhlahetkeen, liitto perustelee vaatimustaan.
Hallitus teki vielä yhden lisäyksen rajoitustoimiin. Liikenne Suomen länsirajan yli vaikeutuu. Monet Pohjois-Suomen asukkaat käyvät töissä Ruotsissa ja Norjassa. Hallitus haluaa vähentää heidän liikkumistaan rajan yli. Hallitus haluaa estää koronaviruksen leviämistä Pohjois-Suomeen.
Lähde: STT
Pidän tästä
Mistä tämä uutinen kertoo?
Suurin osa kouluista on kiinni 13. toukokuuta asti.
Ylioppilasjuhlat siirtyvät koko maassa samalle päivälle.
Hallitus haluaa estää koronaviruksen leviämistä Pohjois-Suomeen.
Mitkä ovat sinulle uusia sanoja?
Aiheuttanut – päätoksista – liittyvät – purreet – siihen – vaatimustaan
Mitä ajattelet siitä, että koulut ovat kiinni? Onko se hyvä vai huono asia? Miksi? Mitä ongelmia tässä voi olla?
se on väärä ratkaisu, koska lasten on oltava normaalissa oppimisympäristössä. Pysyvä sulkeminen kotona voi johtaavakaviin terveysongelmiin mutta Jos tarvittaessa, niin tarvitseme
lol
Etäopetus jatkuu toukokuun puoliin väliin asti ainakin. Coronaan takia ,koska korona leviää palijon.
Mitä järkeä avata kouluja 13.5,
Kun festareirakaan ei järjestetä, festareilla ja koulussa on yhtä paljon ihmisiä joten🤷🏻♀️🤦🏼♀️ Miks koulut pitäis auveta