Mansikoita myynnissä Helsingin kauppatorilla.

Kotimaiset mansikat kypsyvät

Ensimmäiset kotimaiset mansikat kypsyivät jo toukokuun lopussa. Mansikan pääsato kypsyy kuitenkin vasta kesä- ja heinäkuussa.

Kesän ensimmäiset avomaalla kasvaneet mansikat olivat kypsiä jo juhannuksena. Lappeenrannassa Heimalan tilan mansikkasadosta odotetaan tavallista. Mansikan pääsato on valmis Lappeenrannassa kesäkuun lopulla. Mansikan sesonki on heinäkuussa.

Hedelmän- ja Marjanviljelijäin liiton mukaan mansikan satokausi on pidentynyt myös Suomessa. Nykyisin mansikkasato jatkuu toukokuusta syyskuuhun.

Lähde STT

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste