Mansikoita myynnissä Helsingin kauppatorilla.

Kotimaiset mansikat kypsyvät

Ensimmäiset kotimaiset mansikat kypsyivät jo toukokuun lopussa. Mansikan pääsato kypsyy kuitenkin vasta kesä- ja heinäkuussa.

Kesän ensimmäiset avomaalla kasvaneet mansikat olivat kypsiä jo juhannuksena. Lappeenrannassa Heimalan tilan mansikkasadosta odotetaan tavallista. Mansikan pääsato on valmis Lappeenrannassa kesäkuun lopulla. Mansikan sesonki on heinäkuussa.

Hedelmän- ja Marjanviljelijäin liiton mukaan mansikan satokausi on pidentynyt myös Suomessa. Nykyisin mansikkasato jatkuu toukokuusta syyskuuhun.

Lähde STT

 

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Kotimaiset mansikat kypsyvät”

  1. Maria Mtt

    Masikkasadosta -> mansikkasadosta

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste