- Myös minä olen väsynyt, kuten me kaikki. Meidän on jaksettava, koska vaihtoehtoja ei ole. Näin sanoi pääministeri Sanna Marin ja kertoi uusista koronarajoituksista.

- Myös minä olen väsynyt, kuten me kaikki. Meidän on jaksettava, koska vaihtoehtoja ei ole. Näin sanoi pääministeri Sanna Marin ja kertoi uusista koronarajoituksista.

Koronarajoitukset kiristyvät maaliskuussa

Hallitus päätti jälleen uusista rajoituksista, jotta koronaviruksen leviäminen hidastuu. Useimmat koulut siirtyvät etäopetukseen ja ravintolat pannaan kiinni.

Uudet rajoitukset ovat voimassa kolme viikkoa. Ne alkavat maanantaina 8. maaliskuuta ja päättyvät sunnuntaina 28. maaliskuuta. Sen jälkeen hallitus arvioi, ovatko rajoitukset tehonneet.

Hallitus kutsuu uusien rajoitusten aikaa sulkutilaksi. Niin monet arkipäiväiset toiminnat hiljenevät. Tiedotustilaisuudessa ministerit kutsuivat sulkutilaa myös loppusuoran aukeamiseksi ja loppukiriksi. Ministerit muistuttivat, että kesä lähestyy ja rokotukset etenevät. Vielä pitää kestää muutama kuukausi.

Rajoitukset koskevat alueita, jotka ovat kiihtymis- tai leviämisvaiheessa. Se tarkoittaa suurinta osaa maasta. Vain muutamat Itä- ja Keski-Suomen alueet jäävät niiden ulkopuolelle.

Uusia rajoituksia 8.-28. maaliskuuta:

  • Toisen asteen oppilaitokset ja peruskoulun yläluokat siirtyvät etäopetukseen. Varhaiskasvatus ja alakoulut pysyvät lähiopetuksessa.
  • Ravintolat suljetaan. Ruuan etämyynti sallitaan.
  • Kokoontumiset rajoitetaan enintään kuuteen henkeen.

Lähteet: Yle, Helsingin Sanomat

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste