- Myös minä olen väsynyt, kuten me kaikki. Meidän on jaksettava, koska vaihtoehtoja ei ole. Näin sanoi pääministeri Sanna Marin ja kertoi uusista koronarajoituksista.

- Myös minä olen väsynyt, kuten me kaikki. Meidän on jaksettava, koska vaihtoehtoja ei ole. Näin sanoi pääministeri Sanna Marin ja kertoi uusista koronarajoituksista.

Koronarajoitukset kiristyvät maaliskuussa

Hallitus päätti jälleen uusista rajoituksista, jotta koronaviruksen leviäminen hidastuu. Useimmat koulut siirtyvät etäopetukseen ja ravintolat pannaan kiinni.

Uudet rajoitukset ovat voimassa kolme viikkoa. Ne alkavat maanantaina 8. maaliskuuta ja päättyvät sunnuntaina 28. maaliskuuta. Sen jälkeen hallitus arvioi, ovatko rajoitukset tehonneet.

Hallitus kutsuu uusien rajoitusten aikaa sulkutilaksi. Niin monet arkipäiväiset toiminnat hiljenevät. Tiedotustilaisuudessa ministerit kutsuivat sulkutilaa myös loppusuoran aukeamiseksi ja loppukiriksi. Ministerit muistuttivat, että kesä lähestyy ja rokotukset etenevät. Vielä pitää kestää muutama kuukausi.

Rajoitukset koskevat alueita, jotka ovat kiihtymis- tai leviämisvaiheessa. Se tarkoittaa suurinta osaa maasta. Vain muutamat Itä- ja Keski-Suomen alueet jäävät niiden ulkopuolelle.

Uusia rajoituksia 8.-28. maaliskuuta:

  • Toisen asteen oppilaitokset ja peruskoulun yläluokat siirtyvät etäopetukseen. Varhaiskasvatus ja alakoulut pysyvät lähiopetuksessa.
  • Ravintolat suljetaan. Ruuan etämyynti sallitaan.
  • Kokoontumiset rajoitetaan enintään kuuteen henkeen.

Lähteet: Yle, Helsingin Sanomat

Mitä mieltä olit jutusta?


7 kommenttia uutiseen “Koronarajoitukset kiristyvät maaliskuussa”

  1. k

    Kokeilin kahdella eri selaimella, mutta ääni ei toimi. Tuleeko ääni myöhemmin?

  2. Yasmen Algamli

    Kiitos

  3. Halimo

    Minä olen samaa mieltä Uusia rajoituksia varsinkiin ravintolat ja alakoulut

  4. Kakoula Hanin Ahmed

    • Ne alkavat maanantaina 8. maaliskuuta ja päättyvät sunnuntaina 28. maaliskuuta. Sen jälkeen hallitus arvioi, ovatko rajoitukset tehonneet.
    • Toisen asteen oppilaitokset ja peruskoulun yläluokat siirtyvät etäopetukseen. Varhaiskasvatus ja alakoulut pysyvät lähiopetuksessa.
    Ravintolat suljetaan. Ruuan etämyynti sallitaan
    • Kokoontumiset rajoitetaan enintään kuuteen henkeen.

  5. Ali Malyon

    1.Uudet rajoitukset ovat voimassa kolme viikkoa.
    Ja alkavat ensi viikolla 8.3.21eli maanantaina.
    2.Se päätyy 28.3.2021 sen jälkeen hallitus arvioi ovatko rajoitukset tehonneet.
    3.Toisen asteen oppilaitokset ja peruskouluun yläluokat siirtyvät etäopetuksen.
    4. Rajoitukset koskevat suurinta osaa maata,koska ne ovat kiihtymis tai leviämisvaiheessa. Paitsi itä ja keski Suomen alueet.

  6. Shawkat

    Kolme viikkoa loma ravintola kaki 21 paiva

  7. Abdikani

    Uudet rajoitukset ovat voimassa kolma viikkoa ne alkavat maanantaina