Yksinäisyys saattaa tuntua poikkeustilanteessa tavallista pahemmalta.

Koronakriisi lisää yksinäisyyttä

Yksinäisyys voi tuntua pahemmalta, kun joutuu olemaan koko ajan kotona.

Koronakriisi eli poikkeustilanne vaikeuttaa monien ihmisten elämää.

Yksinäisyys ja perheiden hätä on kasvanut koronaviruskriisin aikana. Ensi- ja turvakotien liiton mukaan koronavirus näkyy järjestön toiminnassa. Turvakotien asiakasmäärät ja chat-palveluiden käyttö ovat lisääntyneet.

Poliisi sai kotihälytyksiä tavallista enemmän jo maaliskuussa. Poikkeustila vaikeuttaa perhe-elämää. Kun kaikki ovat neljän seinän sisällä, voivat myös tilanteet kiristyä.

Myös yksinäisyys voi tuntua entistä pahemmalta. HelsinkiMissio-järjestön uuden kampanjan teema on yksinäisyys. Kampanjalla muistutetaan, että joukossamme on ihmisiä, joille yksinäisyys on arkipäivää.

Lähteet Kirkko ja kaupunki, HelsinkiMissio

Mitä mieltä olit jutusta?


2 kommenttia uutiseen “Koronakriisi lisää yksinäisyyttä”

  1. Andrei

    Kiitos

  2. Vjatseslav

    yksinäisyys on erittäin huono

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste