Kaura voi kasvaa yli metrin korkuiseksi.

Kauran suosio kasvaa

Yhä useammat elintarvikkeet sisältävät kauraa.

Yhä useammat elintarvikkeet sisältävät kauraa.

Kaura on jo Suomen toiseksi suosituin viljakasvi. Kauran käyttö elintarvikkeissa kasvoi viime vuonna 30 prosentilla, kun sitä vertaa vuoteen 2019.

Kauraa ei käytetä ainoastaan elintarvikkeissa. Kauraa voidaan käyttää kosmetiikan ainesosana. Kaurasta voidaan valmistaa ksylitolia. Ksylitolituotteet suojaavat hampaan pintaa. Kauraa viedään Suomesta Saksaan, Alankomaihin ja Belgiaan.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste