Kuvassa on ruskeakarhu. Se nähtiin Kuhmossa haaskalla.

Tämä ruskeakarhu nähtiin Kuhmossa haaskalla.

Karhuja enemmän

Karhujen määrä kasvoi viime vuodesta.

Luonnonvarakeskus arvioi, että Suomessa on tänä vuonna noin 1 800 karhua. Viime vuonna karhuja oli noin 1 500.

Tarkkaa karhujen määrää on vaikea arvioida. Arvio perustuu havaintoihin, joita on tehty karhuista eri puolilla Suomea. Karhuja on Suomessa kaikkialla muualla paitsi Ahvenanmaalla. Itä-Suomessa ja Lapissa karhuja on eniten.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste