Karhuja enemmän

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.05.2016

Karhujen määrä kasvoi viime vuodesta.

Luonnonvarakeskus arvioi, että Suomessa on tänä vuonna noin 1 800 karhua. Viime vuonna karhuja oli noin 1 500.

Tarkkaa karhujen määrää on vaikea arvioida. Arvio perustuu havaintoihin, joita on tehty karhuista eri puolilla Suomea. Karhuja on Suomessa kaikkialla muualla paitsi Ahvenanmaalla. Itä-Suomessa ja Lapissa karhuja on eniten.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)