Rosa Hyvönen on Kehitysvammaliiton Palkkaa mut -kampanjan kampanjakasvo.

Kampanja kehitysvammaisten työllistymisen tueksi alkaa

– Olisi kiva päästä töihin. Rahat ovat tiukilla, sanoo Rosa Hyvönen. 24-vuotias Rosa on työhönvalmennuksessa Aula-työkodissa Helsingin Eirassa.

Aula-työkodin keittiövalmennuksesta vastaava Esa Malo valmistelee lounasta. Hän kehuu Rosan keittiötaitoja. Rosa näyttää, kuinka tiskikone tyhjennetään, kuinka ruokaa tarjoillaan tiskiltä asiakkaille ja kuinka salaattia tehdään. Rosa harjoittelee Aulan työhönvalmennuksessa myös leipomista, ompelemista ja siistimistä.

Suomessa on 25 000 työikäistä kehitysvammaista ihmistä. Heistä alle 500 on oikeissa töissä.

Myös kehitysvammaiset ihmiset haluavat tehdä töitä ja saada työstään palkkaa. Kehitysvammaliiton Palkkaa mut! -kampanjassa kerätään rahaa ja jaetaan tietoa kehitysvammaisten nuorten työllistymisen tukemiseksi. Päättäjät ja työnantajat tarvitsevat lisää tietoa kehitysvammaisten työllistymisestä.

Kampanjaan voi osallistua lahjoittamalla Otto-automaateilla 1.3.–31.5. tai  www.kehitysvammaliitto.fi/suomeksi/lahjoita.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste