Pielisen kalan Luonnonkala-säilyke on vuoden Lähiruokateko.

Kalasäilyke saa palkinnon

Tänä vuonna Vuoden lähiruokateko -palkinnon saa perheyritys Pielisen kala.

Palkinto jaetaan joka vuosi henkilölle tai yritykselle, joka työskentelee suomalaisen ruoan ja puhtaamman luonnon hyväksi. Voittaja saa 2 000 euroa.

Palkinnon voitti Pielisen kalan säilyke, jossa on luonnonkalaa. Kalasäilyke sisältää esimerkiksi lahnaa, säynettä ja pasuria. Näitä kaloja on Suomen järvissä.

Lähteet Messukeskus, STT

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Kalasäilyke saa palkinnon”

  1. mika

    britti kalan tuonti loppuu 2021 tullien takia joten on hyvä että on korvaavia tuotteita.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste