Oireisiin kuuluu yleensä yskää ja nuhaa, kuumetta ja lihassärkyä. Taudin oireet muistuttavat siis tavallista vilustumista. Oireet ovat kuitenkin ankarammat ja tauti vakavampi kuin flunssa. Osalle ihmisistä influenssa voi olla hengenvaarallinen.
Esimerkiksi vanhusten ja raskaana olevien naisten kannattaa ottaa influenssarokotus, joka suojaa useimmilta influenssaviruksilta.
Rokotusta suositellaan myös alle 3-vuotiaille lapsille sekä ihmisille, joilla on jokin vakava sairaus.

Influenssa on tulossa syksyllä. Minusta paljon ihmiset ovat sairas ,kuin influenssa tulee. Setäkin influenssarokotus on tärkeä meille. Vanhus ja raskaana olevien nainen ovat sairas helpompi kuin muuta aikuinen. Minä ajattelen jos meillä on vanhusten ja raskaana olevien naisten, he kannattavat ottaa influenssarokotus. Pienillä lapsilla ovat usein heikko olo. Minä mieltä että on kannattaa laittaa influenssa pienille lapsille. Rokotus voi suojata useimmilta influenssaviruksilta. Toivottavasti, että influenssarokotus voi auttaa ihmisiä enemmän tulevaisuus.