Äidille voi antaa äitienpäivänä vaikka kukkia. Kuvassa on pioneja.

Äidille voi antaa äitienpäivänä vaikka kukkia. Kuvassa on pioneja.

Hyvää äitienpäivää!

Tänään on äitienpäivä. Äitienpäiviä on vietetty yli 100 vuoden ajan äitien kunniaksi.

Suomessa vietetään äitienpäivää joka vuosi toukokuun toisena sunnuntaina. Ensimmäisen kerran äitienpäivää vietettiin jo vuonna 1918.

Äitienpäivään liittyy monia perinteitä. Lapset lähettävät äidille äitienpäiväkortin. Äidit saavat usein kukkia tai aamiaisen vuoteeseen äitienpäivän aamuna.

Monet perheet vievät äidin lounaalle ravintolaan äitienpäivänä. Tänä vuonna tästä perinteestä täytyy luopua. Ravintolat ovat kiinni koronaviruksen takia.

Äitienpäivä on myös virallinen liputuspäivä. Liput nousevat salkoihin koko maassa. Presidentti palkitsee äitienpäivänä kymmeniä äitejä.

Lähde: www.juhlapyhät.fi

Mitä mieltä olit jutusta?


6 kommenttia uutiseen “Hyvää äitienpäivää!”

  1. Andrei

    Kiitos

  2. Helmi

    Hyvä uutinen

  3. Faleeha AL-shammari

    Hyvää Eidä kaikille äideille, koska äitini on Jumalan armossa, olkoon Jumala armollinen hänelle

  4. ☆☆☆☆☆

    Hyvää äitienpäivä kaikille!

  5. Ali almimar

    Upea päivä äidille ja juhla syntymäpäivänä. Toivotan kaikille äideille onnea maailmassa

  6. jokunen

    emt