Äidille voi antaa äitienpäivänä vaikka kukkia. Kuvassa on pioneja.

Äidille voi antaa äitienpäivänä vaikka kukkia. Kuvassa on pioneja.

Hyvää äitienpäivää!

Tänään on äitienpäivä. Äitienpäiviä on vietetty yli 100 vuoden ajan äitien kunniaksi.

Suomessa vietetään äitienpäivää joka vuosi toukokuun toisena sunnuntaina. Ensimmäisen kerran äitienpäivää vietettiin jo vuonna 1918.

Äitienpäivään liittyy monia perinteitä. Lapset lähettävät äidille äitienpäiväkortin. Äidit saavat usein kukkia tai aamiaisen vuoteeseen äitienpäivän aamuna.

Monet perheet vievät äidin lounaalle ravintolaan äitienpäivänä. Tänä vuonna tästä perinteestä täytyy luopua. Ravintolat ovat kiinni koronaviruksen takia.

Äitienpäivä on myös virallinen liputuspäivä. Liput nousevat salkoihin koko maassa. Presidentti palkitsee äitienpäivänä kymmeniä äitejä.

Lähde: www.juhlapyhät.fi

Mitä mieltä olit jutusta?


3 kommenttia uutiseen “Hyvää äitienpäivää!”

  1. Helmi

    Hyvä uutinen

  2. ☆☆☆☆☆

    Hyvää äitienpäivä kaikille!

  3. Ali almimar

    Upea päivä äidille ja juhla syntymäpäivänä. Toivotan kaikille äideille onnea maailmassa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste