Kuvassa on talvinen maisema Hossan erämaassa.

Hossa sijaitsee aivan Venäjän rajalla Itä-Suomessa.

Hossa on uusi kansallispuisto

Hossa on Suomen seuraava kansallispuisto. Hossa sijaitsee Suomussalmen ja Kuusamon kuntien alueella.

Ympäristöministeri Kimmo Tiilikainen esittää Hossaa kansallispuistoksi Suomen itsenäisyyden juhlavuoden kunniaksi. Suomi täyttää sata vuotta ensi vuonna eli vuonna 2017.

Hossan kansallispuiston alueeseen kuuluvat Hossa, Moilasenvaara ja Kuusamon Julma-Ölkky. Hossa on ollut tärkeä alue myös Suomen itsenäistymisen kannalta. Kansallispuiston nimestä päätetään myöhemmin tänä vuonna.

Itsenäisyyden juhlavuonna perustetaan myös luonnonsuojelualue pääkaupunkiseudulle Porkkalaan.

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste