Anna-Maja Henriksson on ruotsalaisen kansanpuolueen uusi puheenjohtaja.

Anna-Maja Henriksson on ruotsalaisen kansanpuolueen uusi puheenjohtaja.

Henriksson nousi RKP:n johtoon

Anna-Maja Henriksson on ensimmäinen nainen, joka on valittu ruotsalaisen kansanpuolueen puheenjohtajaksi.

Ruotsalaisen kansanpuolueen (RKP) puoluekokous valitsi kansanedustaja Anna-Maja Henrikssonin puolueen uudeksi puheenjohtajaksi. Kokous pidettiin viikonvaihteessa Turussa.

Henriksson on ollut pitkään kansanedustaja. Hän on ollut myös oikeusministeri. Henriksson on ammatiltaan pankkijuristi.

‑ Tämä on fantastinen asia, Henriksson iloitsi valinnan jälkeen.

Henriksson pyrki RKP:n johtoon kolme neljä vuotta sitten. Silloin hän hävisi äänestyksessä Carl Haglundille.

RKP otti myös sotilasliitto Natoon. RKP:n mielestä Suomen kannattaa liittyä Natoon vuoteen 2025 mennessä.

Lähde Yle

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste