Nopea Allegro-juna kuljettaa matkustajat Helsingistä Pietariin 3,5 tunnissa.

Helsingin ja Moskovan välille nopea junayhteys?

Venäjän pääkaupungin Moskovan ja Helsingin välille suunnitellaan nopeaa junayhteyttä.

Helsingin ja Moskovan väliselle reitille suunnitellaan luotijunayhteyttä. Huippunopea junamatka kestäisi ainoastaan kuusi tuntia. Nykyisin matka kestää VR:n Tolstoi-junalla noin 15 tuntia.

Luotijunayhteys vaatii radan kunnostamista Suomen puolella. Venäläiset rakentavat Moskovan ja Pietarin välille uuden nopean junayhteyden vuoteen 2026 mennessä. Uusi rata maksaa 22 miljardia euroa.

Ulkomaankauppaministeri Ville Skinnari sanoo Helsingin Sanomissa, että Suomi on kiinnostunut yhteistyöstä.

Lähde HS

Mitä mieltä olit jutusta?


Tähän uutiseen ei voi enää lisätä kommentteja.