Finnairille uusi kone ensimmäisenä Euroopassa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Finnair
Uutinen julkaistu: 21.10.2015

Lentoyhtiö Finnair on saanut uudenaikaisen koneen. Finnair ostaa yhteensä 19 Airbus A350 -lentokonetta. Koneet tulevat liikenteeseen seuraavien vuosien aikana.

Lentoyhtiö Finnair on saanut uudenaikaisen koneen. Finnair ostaa 19 Airbus A350 XWB -lentokonetta. Uusi lentokone on tehokas ja säästää polttoainetta. Koneeseen mahtuu lähes 300 matkustajaa. Finnair on ensimmäinen eurooppalainen lentoyhtiö, joka ottaa käyttöön tämän konetyypin.

A350 lentää aluksi Euroopassa, jossa lentäjät ja henkilökunta totuttelevat uuteen koneeseen. Marraskuussa kone siirtyy kaukolennoille Kiinan Pekingiin ja Shanghaihin, Thaimaan Bangkokiin, Hongkongiin ja Singaporeen.

Finnair palkkaa myös uusia lentäjiä. Lentoyhtiö aikoo palkata lähivuosina peräti 200 uutta lentäjää. Yhtiö uskoo edelleen, että Aasian-liikenne kasvaa. Finnairin kovat säästöt ovat nyt tehonneet, sillä yhtiön talous on parantunut.

Yksi kommentti artikkeliin ”Finnairille uusi kone ensimmäisenä Euroopassa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)