Viisarien siirtely keväällä ja syksyllä saattaa loppua. Suurin osa suomalaisista kannattaa sitä, että Suomessa siirrytään jatkuvan talviaikaan.

EU-kansalaiset haluavat luopua kesäajasta

Suurin osa EU-alueen asukkaista haluaa luopua kesäajasta. EU-kansalaiset eivät enää halua siirrellä kelloja kesäajan ja normaaliajan välillä.

EU järjesti kesällä kyselyn, jossa kysyttiin asukkaiden mielipidettä asiasta. Yli 80 prosenttia vastaajista oli sitä mieltä, että kellojen siirtelystä voidaan luopua.

Kyselyyn vastasi peräti 4,6 miljoonaa ihmistä. Kyseessä on EU:n historian suurin joukkokysely. Ehdotus kesäajasta luopumiseen oli alun perin suomalaisten europarlamentaarikkojen ehdotus.

Kesäaika on järjestelmä, jossa kelloja siirretään yhden tunnin eteenpäin. Kesäaikaan siirrytään yleensä keväällä. Normaaliaikaan palataan taas syksyllä. Kesäaika päättyy tänä vuonna 28. lokakuuta.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “EU-kansalaiset haluavat luopua kesäajasta”

  1. Hilla

    Oisi hyvä jos kesä aikaa ei enää olisi koska kerkeisi parenmin.Kouluun.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste