Biojätettä menee roskiin

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 07.10.2020

Suomalaiset heittävät edelleen sekajätteeseen paljon roskaa, jonka voi kierrättää.

Ruuantähteet kuuluvat biojätteisiin, eivät sekajätteisiin. Yli 300 kiloa biojätettä menee kaatopaikalle joka vuosi sekajätteen mukana.

Taloyhtiöillä on velvollisuus jaotella jätteet erillisiin astioihin.

Yksi kommentti artikkeliin ”Biojätettä menee roskiin”

  1. Nykyään kotitalouksien sekajätteet eivät enää mene kaatopaikoille. Ne viedään poltettavaksi polttolaitoksiin.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)