Suomalaiset heittävät yhä sekajätteeseen paljon biojätettä. Kuvassa on Ämmässuon kaatopaikka Espoossa.

Biojätettä menee roskiin

Suomalaiset heittävät edelleen sekajätteeseen paljon roskaa, jonka voi kierrättää.

Ruuantähteet kuuluvat biojätteisiin, eivät sekajätteisiin. Yli 300 kiloa biojätettä menee kaatopaikalle joka vuosi sekajätteen mukana.

Taloyhtiöillä on velvollisuus jaotella jätteet erillisiin astioihin.

Mitä mieltä olit jutusta?


Yksi kommentti uutiseen “Biojätettä menee roskiin”

  1. Jäteasiantuntija

    Nykyään kotitalouksien sekajätteet eivät enää mene kaatopaikoille. Ne viedään poltettavaksi polttolaitoksiin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste