Kuvassa ovat sotaveteraani Hannes Hynönen ja kirjailija Sofi Oksanen.

Hannes Hynönen tanssi Linnan juhlissa kirjailija Sofi Oksasen kanssa.

101-vuotias veteraani hurmasi suomalaiset

Sotaveteraani Hannes Hynösestä tuli yhdessä illassa koko kansan suosikki.

101-vuotias Hannes Hynönen oli vieraana Presidentinlinnan itsenäisyyspäivän juhlassa. Hän antoi tiedotusvälineille hyväntuulisia haastatteluja ja tanssi kirjailija Sofi Oksasen kanssa. Hynösestä tuli hetkessä suomalaisten suosikki. Nyt hänellä on Facebookissa jo 15 000 tykkääjää.

Hynönen on kotoisin Mikkelistä.

Presidentin puoliso Jenni Haukio rutisti juhlassa Hynöstä poski poskea vasten.

– Tuntuihan se hienolta. Tätä poskea ei pestä ihan heti, Hynönen kommentoi.

Hynönen piti myös keskusteluista kirjailijoiden kanssa. Erityisesti Sofi Oksanen teki häneen vaikutuksen.

– Hän uhrasi minulle aika pitkäänkin aikaansa. Istuimme ja tarinoimme, muistelee Hynönen.

Lähteet STT, Helsingin Sanomat

Mitä mieltä olit jutusta?


Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Tietosuojaseloste