Sulatamme hevosenkengän muotoisen metallin ja heitämme sen ämpäriin, jossa on kylmää vettä. Sula metalli jähmettyy vedessä outoihin muotoihin.
Sopivassa valossa metallimöykyn varjo heijastuu seinään. Etsimme varjoista ennusteita seuraavalle vuodelle.
Laivan kuva tarkoittaa matkaa. Rosoinen pinta tarkoittaa rahaa. Sydän ja tähti tarkoittavat onnea ja menestystä. Jos möykky menee palasiksi, on tulossa huonoa onnea. Rengas muistuttaa sormusta ja ennustaa siten häitä.
Uudenvuodentinat eivät ole tinaa, vaan suurin osa metallista on lyijyä.
