Ainekset kahteen annokseen:
puolikas ruukku salaattia (voit sekoittaa erilaisia salaatteja)
yksi desilitra vadelmia
100 grammaa leipäjuustoa (tai halloumijuustoa)
1 ruokalusikallinen voita
puoli desilitraa hasselpähkinöitä
yksi punasipuli
yksi teelusikallinen vadelmaviinietikkaa (voit käyttää myös omenasiideriviinietikkaa, valkoviinietikkaa tai sitruunamehua)
kolme teelusikallista öljyä (rypsiöljyä tai oliiviöljyä)
Tee näin:
1. Huuhtele salaatti ja pilko sipuli.
2. Paloittele juusto ja ruskista se paistinpannulla pienessä määrässä öljyä.
3. Annostele salaatti salaattivadille.
4. Sekoita kastike viinietikasta tai sitruunamehusta ja öljystä.
5. Annostele muut ainekset salaatin päälle ja kaada salaatinkastike joukkoon.
6. Tarjoile hyvän leivän kanssa.
Mukavaa kesää ja hyviä ruokahetkiä!
