Pernilla Karlsson: ”Musiikki on tärkeämpää kuin käsipallo”

Teksti: Henrika Juslin
Kuva: Anatom Allstar
Uutinen julkaistu: 23.10.2012

Pernilla Karlsson voitti viime talvena Uuden Musiikin Kilpailun, ja pääsi niin edustamaan Suomea euroviisuihin Bakuun.

Pernilla Karlsson on kaunisääninen nuori urheilija. Hän voitti viime talvena Uuden Musiikin Kilpailun, ja pääsi niin edustamaan Suomea euroviisuihin Bakuun. Kappale oli ruotsinkielinen När jag blundar.

Mitä olet puuhaillut kevään jälkeen?

– Olen muuttanut Helsinkiin, ja opiskelen Axxell Cityssä kirjoittamista. Opiskelun lisäksi teen levyä yhdessä veljeni Jonaksen kanssa. Jonas sävelsi ja sanoitti euroviisukappaleeni. En tiedä vielä, milloin levy ilmestyy. Olemme kuitenkin jo työskennelleet studiossa. Pelaan tietenkin myös käsipalloa.

Onko elämäsi muuttunut paljon?

– Olin viikon euroviisuissa Bakussa, sen jälkeen sulattelin kaikkea tapahtunutta ja kokemuksiani. Se oli kova viikko toukokuussa. Koin monia uusia asioita ja tapasin paljon uusia ihmisiä. Kesällä olin mukana joillakin veljeni Elokuu-yhtyeen keikoilla. Opiskelu on muuttanut elämääni myös paljon. Siihen sisältyy televisiotyötä. Voisin kuvitella esiintyväni esimerkiksi televisiojuontajana tulevaisuudessa. Suurin muutos elämässäni on luultavasti se, että minulla on paljon uusia yhteyksiä musiikkialalla.

Onko urheilijan taustasta hyötyä laulajan uralla?

– Uskon, että se auttoi ainakin keväällä. Jaksoin paremmin, kun olen hyvässä kunnossa. Päivät olivat pitkiä ja raskaita. On se varmasti etu, että en ole laiska.

Mitkä ovat parhaita asioita käsipallossa ja musiikissa?

– Käsipallossa on parasta se ryhmähenki ja yhteisöllisyys. Se on hieno asia joukkue- urheilussa. Laulajana parasta on yhteys yleisön kanssa.

Mitä haluat tehdä tulevaisuudessa?

– Ehdottomasti musiikkia! Haluan tehdä musiikkia ja esiintyä. Musiikkiteollisuus on vaikeassa taitekohdassa, kukaan ei oikein tiedä tulevaisuudesta. Siksi on hyvä hankkia muuta koulutusta. Tykkään puhumisesta, joten tv- tai radiotyö sopii varmaankin minulle. Aion osallistua Uuden Musiikin Kilpailuun myös tänä talvena.

2 kommenttia artikkeliin ”Pernilla Karlsson: ”Musiikki on tärkeämpää kuin käsipallo””

  1. I hope to back save to Syria But it can not be possible with russian and China goverments protect to the president.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)