Hän osallistui toimintaan jo nuorena partiossa ja muussa nuorisotoiminnassa.
– Aikuisena menin Pelastusarmeijan upseerikoulutukseen ja valmistuin luutnantiksi vuonna 1958.
Rökman on ollut upseeri 60 vuotta. Nyt hän on majuri. Hän on eläkkeellä, mutta toimii edelleen vapaaehtoisena. Rökman on tehnyt monenlaista työtä Pelastusarmeijassa. Hän työskenteli kymmenen vuotta ulkomailla Chilessä, Boliviassa ja Perussa.
– Menin Chileen vuonna 1966. Se oli jännittävää. Vein sinne kristillistä sanomaa ja työskentelin lasten kanssa päiväkodissa. Perussa olin töissä tyttöjen opiskelija-asuntolassa. Ulkomaan vuosien jälkeen Rökman on ollut muun muassa nuorisosihteeri, joukkueenjohtaja ja divisioonan johtaja.
– Työ Pelastusarmeijassa on aina tuntunut minusta luonnolliselta. Olen kristitty ja uskossa, ja haluan tehdä tätä työtä. Kerran vaihdoin työhön, jossa oli parempi palkka. Pystyin auttamaan äitiäni, jolla oli silloin vaikeaa. Mutta vuoden kuluttua menin takaisin pelastusarmeijaan, Rökman sanoo.
Rökman kertoo, että Pelastusarmeijaan on nykyään vaikea löytää ihmisiä.
– Monet ovat kuitenkin iloisia siitä, että he voivat tukea Pelastusarmeijan työtä. Työmme on edelleen tarpeellista. Suomella menee taloudellisesti hyvin, mutta monet ihmiset voivat huonosti, hän sanoo.
Lue lisää Pelastusarmeijan toiminnasta Selkosanomien numerosta 2/2019, sivulta 6.
