Sinulla on ehkä suosikkipuu, josta pidät erityisen paljon. Nyt voit kertoa siitä. Minä ja mun puu on osa Mennään metsään -kampanjaa. Kampanjan tarkoituksena on saada suomalaiset jokamiehenoikeudet Unescon kulttuuriperinnön listalle.
Minä ja mun puu -kampanjan tavoitteena on, että mahdollisimman moni suomalainen kertoo, miksi luonto, metsä ja erityisesti puut ovat niin tärkeitä.
Jos haluat osallistua kampanjaan, toimi näin: Kuvaa itsesi ja suosikkipuusi. Kerro kuvatekstissä, miksi juuri tämä puu on niin erityinen sinulle. Lähetä sen jälkeen kuva joko Instagramiin tai Facebookiin. Instagramissa tulee käyttää hästägiä #minäjamunpuu ja #yleluonto. Facebookissa kuva julkaistaan Yle Luonnon seinälle.
Voit valita minkä tahansa sinulle läheisen puun. Puun ei tarvitse kasvaa omassa metsässä. Kuvia ja tarinoita nähdään ja kuullaan sekä radiossa, verkossa että tv:ssä.
Kampanjaan lähetyt kuvat kootaan näyttelyksi. Näyttely pidetään Metsämuseo Lustossa.
Kampanja huipentuu Mennään metsään -viikkoon 1.–7.10.2018. Ylen kanavilla on silloin erityisen paljon metsäaiheista ohjelmaa.
