Tässä ohje mesikolaistyylisen sirkkatacoruuan valmistamiseen.
Ohjeen mukaan saa valmistettua ruuan jopa 12:lle ihmiselle.
Ainesosat:
250 grammaa pakastettuja kotisirkkoja
Puolikas chili
2 valkosipulinkynttä
3 limeä
2 nippua tuoretta korianteria
Suolaa
Rypsiöljyä paistamiseen
1 purkki creme fraichea tai kaurafraichea
2 makeaa sipulia
2 paprikaa
2 punasipulia
1 pussi texmex-maustetta
Sirkkojen valmistelu:
- Jauha pakastesirkat tehosekoittimessa, pilko chilit ja valkosipuli.
- Kuumenna paistinpannu. Lisää pannulle 3 rkl öljyä ja pilkotut chilit ja valkosipuli. Paista 1 minuutti.
- Lisää pannulle öljyä ja sirkkajauheliha. Jatka paistamista 5 minuuttia.
- Mausta. Purista päälle limen mehua
- Tarjoile tacojen tai tortillojen kanssa.
Sipuli-paprikapaistos:
- Leikkaa sipuli. Leikkaa paprika suikaleiksi.
- Paista pannulla, kunnes sipulit ovat kuullottuneet ja paprikat ovat saaneet väriä. Lisää hiukan sokeria paistamisen aikana.
Punasipuli-limesalsa:
- Kuutioi punasipuli pieniksi kuutioiksi.
- Siirrä sipulikuutioit kulhoon. Lisää päälle hiukan suolaa ja sokeria.
- Silppua kourallinen korianteria ja lisää se sipulien sekaan
- Purista päälle 1-2 limen mehu. Anna maustua hetki.
Lähde Jonas Aaltio / EntoCube