Christoffer Strandberg on monipuolinen näyttelijä. Hän on nyt ajankohtainen sekä teatterissa että televisiossa.
Miten sinusta tuli näyttelijä?
– Olen aina halunnut olla näyttämöllä ja esiintyä.
Mitä projektia teet juuri nyt?
– Minulla on oma yritys, ja teen monenlaisia asioita. Haluan olla monipuolinen. Nautin olosta lavalla ja ihmisten viihdyttämisestä. Olen myös imitaattori, koomikko ja juontaja.
– Tänä keväänä olen jälleen tv-ohjelma Putouksessa. Olen myös musiikkikilpailu UMK19:n juontaja. Siinä valitaan Suomen edustaja Eurovision laulukilpailuun. Näyttelen Kinky Boots -musikaalissa Helsingin kaupunginteatterissa.
– Syksyllä työskentelen jälleen DUV-teatterissa. Se on helsinkiläinen teatteri, jossa osa näyttelijöistä on kehitysvammaisia. Työskentely DUV-teatterissa on todella hauskaa.
Kuinka paljon töitä teet?
– Teen paljon töitä. Usein työpäiväni ovat 13 tuntia pitkiä. Joskus vapaapäiviä on harvoin. Mutta minulla on manageri, joka kertoo, milloin täytyy pitää tauko. Silloin kieltäydyn työtarjouksista.
Kerro Kinky Boots -musikaalista!
– Se on ensimmäinen musikaali, jossa olen mukana. Yleisö on pitänyt esityksestä, ja siitä on esitetty ylimääräisiä esityksiä. Se on tietenkin erittäin hauskaa.
Olet suomenruotsalainen, mutta teet paljon töitä suomeksi. Onko se vaikeaa?
– Vanhempani ovat ruotsinkielisiä, mutta minulla on aina ollut suomenkielisiä ystäviä. Minun ei ole vaikea puhua suomea.
Imitoit usein tunnettuja henkilöitä. Onko sinulla suosikkia?
– Presidentti Tarja Halonen on yksi suosikeista. Olen tavannut Tarjan pari kertaa, ja hän pitää imitaatiostani. Ruotsin kuningatar Silvian ja Jörn Donnerin imitointi on myös hauskaa.
Kuinka kuuluisa olet? Voitko kulkea rauhassa kaupungilla?
– Saan olla rauhassa. Putouksen ensimmäisen jakson jälkeen huomasin kuitenkin, kuinka nopeasti televisio tekee tunnetuksi. Olin kaupassa ja ostin ruokaa, kun pieni tyttö katsoi minua. Sitten hän sanoi: Varo, siellä on poliisi! Hän oli tunnistanut minut rikolliseksi isoäiti Barbiksi, jota näyttelin Putouksessa. Se oli hauskaa. Olen myös kirjoittanut nimi-kirjoituksen ostoskuittiin ruokakaupassa.
Millainen hahmo sinulla on Putouksessa ensi kaudella?
– Se on hyvin erilainen kuin Barbi. Teen hahmon, jonka olen tehnyt kerran ennenkin. Hahmo on vielä salaisuus.