Maahanmuuttajat lukevat lukuhetkissä ääneen selkokirjoja ja Selkosanomia. Lukuhetkiä järjestetään 5.2.–11.2.2018 ympäri Suomea. Lukuhetkien teemana on ystävyys.
Tarja Halonen on kampanjan suojelija. Halonen oli Suomen presidentti vuosina 2000–2012.
– Ääneen lukeminen toiselle ihmiselle jakaa tiedon, tarinat ja ystävyyden, presidentti Halonen sanoo.
Minä luen sinulle -kampanjaan etsitään ääneenlukijoita. Ääneenlukijoina toimivat maahanmuuttajat, jotka opiskelevat suomen kieltä. Oppilaitokset ja maahanmuuttajien yhdistykset voivat ilmoittaa kampanjaan lukijoita.
– Lukuhetkessä tutustut uusiin ihmisiin. Jos tahdot lukijaksi, juttele kampanjasta opettajasi ja opiskelukaveriesi kanssa. Ilmoittautukaa yhdessä mukaan 15.1.2018 mennessä, sanoo Minna Salonen Selkokeskuksesta.
Kampanjan järjestävät Selkokeskus ja Vanhus- ja lähimmäispalvelun liitto Valli ry. Kampanja näkyy myös sosiaalisessa mediassa #minäluensinulle.
Lisätietoja ja ilmoittautuminen: http://selkokeskus.fi/mina-luen-sinulle-kampanja