Lukijakyselystä selviää, että puolet lukijoista lukee melkein kaikki jutut. Samoin puolet lukee yhtä lehteä 15–30 minuuttia. Kolmasosa lukee lehteä vielä pitempään, jopa tunnin ajan.
Suosituimpia toistuvia juttuja ovat viikon kuva ja puheenaihe. Yli puolet lukee ne aina. Noin puolet lukee aina muita toistuvia juttuja, kuten pääkirjoituksen tai sanaselityksen.
Painettu lehti on suosittu
Lukijakysely paljasti, että lukijat seuraavat ahkerasti myös muita tiedotusvälineitä. Vain joka kymmenes lukija sanoo, että ei saa muualta tietoa asioista, joista Selkosanomat kertoo. Yli puolet seuraa Ylen selkouutisia televisiosta. Kolmasosa lukee Ylen selkouutisia verkosta ja 15 prosenttia kuuntelee niitä radiosta.
Painetun lehden kannatus on vahvaa. Suurin osa lukee Selkosanomia mieluimmin painettuna lehtenä. Kaksi kolmesta vastaajasta ei lue lainkaan Selkosanomien verkkolehteä. Toisaalta melkein kaikilla vastaajilla on käytössään internet-yhteys. Verkkolehden suosio voi siis kasvaa tulevaisuudessa.
Selkosanomat ilmestyy nyt kahden viikon välein. Melkein puolet toivoo, että lehti ilmestyisi kerran viikossa.
Selkosanomilla on oma Facebook-sivu, josta pääsee esimerkiksi lukemaan Selkosanomien verkkolehden juttuja. Se on jäänyt vieraaksi tilaajien enemmistölle. Vain 15 prosenttia vastaajista seuraa Selkosanomien Facebook-sivua.

good