Ihmiset surevat Vantaan koulun tapahtumia Suomi 03.04.2024 Kuuntele uutinen Ihmiset surevat Vantaan koulun tapahtumia Yksi oppilas kuoli ja kaksi loukkaantui, kun oppilas ampui koulussa Vantaalla. Poliisi on ottanut kiinni epäillyn ampujan. Ihmiset ovat järkyttyneitä ja surullisia tapahtuneesta. Suomessa on tänään suruliputus, jolla halutaan muistaa kouluampumisen uhreja.
Iloista pääsiäistä Suomi 28.03.2024 Kuuntele uutinen Iloista pääsiäistä! Pääsiäinen on kristinuskon tärkein juhla ja myös kevään juhla. Pääsiäisen koristeluun kuuluvat pääsiäisruoho, pajun oksat ja keltaiset narsissit. Suomessa pääsiäisenä syödään mämmiä ja suklaamunia. Iloista pääsiäistä!
Suomi tarvitsee lisää työntekijöitä Suomi 18.03.2024 Kuuntele uutinen Suomi tarvitsee lisää työntekijöitä Suomi tarvitsee lisää ammattilaisia erilaisiin työtehtäviin. Lisää työntekijöitä tarvitaan esimerkiksi päivähoidossa, vanhustenhoidossa, sairaaloissa, ravintoloissa ja tietotekniikan ammateissa. Asiantuntijat ovat miettineet eri vaihtoehtoja, joilla työntekijöitä saataisiin lisää. Suomessa on paljon eläkeläisiä ja työttömiä, jotka halutaan takaisin työelämään. Lisää työntekijöitä tarvitaan Suomeen myös ulkomailta.
Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta Suomi 12.03.2024 Kuuntele uutinen Korkeasaaren karhut heräsivät talviunilta Talvella karhut nukkuvat eli ovat talviunilla. Korkeasaaren eläintarhassa Helsingissä karhut ovat heränneet ja tulleet pois pesästään. Korkeasaaren karhut nukkuivat tänä talvena vain kuusi viikkoa. Aikaisemmin karhut ovat nukkuneet yli kolme kuukautta. Eläintenhoitaja ei tiedä, miksi karhut nukkuivat vain kuusi viikkoa? Talviunien jälkeen karhuilla on nälkä. Karhut … Lue lisää artikkelista
Syyhy leviää Suomessa Suomi 08.03.2024 Kuuntele uutinen Syyhy leviää Suomessa Syyhy on syyhypunkin aiheuttama ihotauti, jossa iho kutisee kovasti. Syyhytartunnat leviävät nyt Suomessa. Syyhytartunta ei ole vaarallinen, mutta kova kutina tuntuu ikävältä. Jos epäilet, että sinulla on syyhy, sinun on hyvä mennä lääkäriin. Lääkäri määrää sinulle voidetta, jolla syyhy paranee. Lisäksi kotona täytyy siivota hyvin. Vaatteet, vuodevaatteet … Lue lisää artikkelista
Natolla on sotaharjoitus pohjoisessa Suomi 08.03.2024 Kuuntele uutinen Natolla on sotaharjoitus pohjoisessa Puolustusliitto Natolla on suuri sotaharjoitus pohjoisilla alueilla. Harjoituksessa on mukana 14 Naton jäsenmaata ja yli 20 000 sotilasta. Harjoitukseen osallistuu yli 4 000 suomalaista sotilasta. Naton sotaharjoitus pohjoisessa kestää noin 2 viikkoa.
Alexander Stubb on nyt Suomen presidentti Suomi 05.03.2024 Kuuntele uutinen Alexander Stubb on nyt Suomen presidentti Alexander Stubb on Suomen 13. presidentti. Presidentti Stubb puhui eduskunnassa perjantaina 1. maaliskuuta. Presidentti Stubb sanoi, että hän ottaa tehtävän vastaan nöyränä ja kiitollisena. Presidentti Stubb aikoo edistää Suomen ja Suomen kansan etua. Hän sanoi, että Suomen täytyy toimia rauhan puolesta. Suomi tekee yhteistyötä … Lue lisää artikkelista
Suomessa vietetään talvilomia Suomi 26.02.2024 Kuuntele uutinen Suomessa vietetään talvilomia Suomen kouluissa oppilailla on viikon talviloma. Talvilomalla ei opiskella eikä mennä kouluun. Talvilomalla voi rentoutua ja levätä tai olla kavereiden kanssa. Talvilomalla voi esimerkiksi hiihtää, lasketella, luistella ja leikkiä ulkona.