Etätyösuositus loppuu

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 12.10.2021

Etätyösuositus loppuu pian Suomessa. Suositus tehdä etätöitä on voimassa enää tämän viikon ajan.

Monet ovat tehneet etätöitä kotona koko korona-ajan. Monet ovat siis työskennelleet kotona yli 1,5 vuotta.

Työpaikoilla pohditaan nyt sitä, miten työt järjestetään jatkossa. Ylen selvityksen mukan monissa yrityksissä aiotaan yhdistää etätyö ja lähityö.

Etätyö on toiminut monissa yrityksissä hyvin. Suomalaiset ovat viihtyneet etätöissä. Monet kuitenkin kaipaavat jo lähitöihin, jossa voi tavata toisia ihmisiä.

Yritykset ovat vastuussa työntekijöistään ja näiden turvallisuudesta. Työntekijän ei ole kuitenkaan pakko kertoa, onko hän saanut koronarokotuksen. Se saattaa aiheuttaa hankaluuksia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)