Ratatyökone törmäsi koulubussiin Kaskisissa Pohjanmaalla. Bussissa oli seitsemän koululaista. Bussi oli matkalla Kristiinankaupunkiin.
Kaikki seitsemän koululaista loukkaantuivat. Myös bussin kuljettaja loukkaantui. Yhteensä onnettomuudessa loukkaantui siis kahdeksan ihmistä. Heistä kaksi loukkaantui vakavasti.
Ratatyökone koostui työkoneesta ja junavaunusta. Ratatyökone oli mittaamassa raiteiden leveyttä, kun onnettomuus tapahtui.
Onnettomuus tapahtui tasoristeyksessä, jossa autotie kulkee junaradan yli. Risteyksessä ei ole puomia eikä liikennevaloja. Kaskisten kaupunki on aiemmin ilmoittanut Väylävirastolle, että risteys on vaarallinen. Junaradassa on jyrkkä mutka juuri ennen risteystä. Siksi autoilijoiden on vaikea nähdä, tuleeko juna.
Ensihoito saapui onnettomuuspaikalle nopeasti Kaskisten terveyskeskuksesta. Kaikki loukkaantuneet vietiin sairaalaan tai terveyskeskukseen. Yksi ihminen vietiin Tampereen sairaalaan, neljä Vaasan sairaalaan ja kolme Närpiön terveyskeskukseen. Kukaan ei ole hengenvaarassa.
Kaskisten kaupunginjohtaja Minna Nikander kertoo, että kaupunki on järjestänyt kriisiapua kaikille Kaskisten asukkaille, jotka haluavat puhua onnettomuudesta.
Minun mielestäni tää onnetomuus oli aivan kauhee ja pelotava