Koronavirus haittaa myös Suomen taloutta. Ihmiset pysyvät kotona ja käyvät kaupoissa tavallista harvemmin. Ihmiset eivät käy partureissa, ravintoloissa tai vaatekaupoissa. Siksi monien liikkeiden yrittäjät ja työntekijät ovat pulassa. Irtisanomiset ja työttömyys uhkaavat.
Samat ongelmat vaivaavat kaikkia maita, joihin koronavirus on levinnyt. Myös kaupankäynti maiden välillä on vähentynyt.
Suomen hallitus kertoi perjantaina monista keinoista, jotka tukevat yrittäjiä ja koko maan taloutta. Hallitus tukee taloutta isolla summalla, 15 miljardilla eurolla.
Tuki menee yrittäjille ja yrityksille monia kanavia pitkin. Yrittäjät voivat saada työttömyyskorvausta, jos he ovat vaikeuksissa. Yritykset saavat lainaa pienellä korolla. Verojen maksua voi siirtää myöhemmäksi. Valtio maksaa tuen siten, että se ottaa lisää velkaa.
Hallitus pyrkii tuellaan siihen, että yritykset eivät lopeta toimintaansa. Siitä seuraa, että ihmisillä riittää töitä.
Lähteet: Yle, Helsingin Sanomat
tämä uutinen oli tosi tärkeää kuunneltavaa.
On hienoa, että valtio seisoo ihmisten kanssa.Fayrouz Corona.Meidän on kestettävä vähän, jotta nämä päivät voivat loppua hyvin ja rauha meille ja lapsillemme.
Fayrouz Corona.On hienoa, että valtio seisoo ihmisten kanssa.Meidän on kestettävä vähän, jotta nämä päivät voivat loppua hyvin ja rauha meille ja lapsillemme.
Fayrouz Corona. On hienoa, että valtio seisoo ihmisten kanssa. Meidän on kestettävä vähän, jotta nämä päivät voivat loppua hyvin ja rauha meille ja lapsillemme.
Hallitus Tee oma tehtävät ja ihmisiä kin täytyy Odota kotona ja ei liiku niin paljon
Fayrouz Corona.
On hienoa, että valtio seisoo ihmisten kanssa.
Meidän on kestettävä vähän, jotta nämä päivät voivat loppua hyvin ja rauha meille ja lapsillemme.
Se on hyvä uutiset koska ihmisiä
tuetaan ja kun yritykset sulkevan on hyvä saada valtion tukea
On tosi hyvää että Suomi ja hallitus päättää noin, koska me tarvitsemme tällaista päätöstä tähän koronaviruksen tarttumisen aikaan.