HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Viidakkokirja on komeaa katsottavaa – Selkosanomat

Viidakkokirja on komeaa katsottavaa

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 30.03.2016

Viidakkokirjan uusi elokuvaversio yhdistelee digitaalista tietokoneanimaatiota ja näytelmäelokuvaa.

Viidakkokirja (englanniksi The Jungle Book) on Walt Disneyn klassikkoanimaatio vuodelta 1967. Elokuva perustuu Rudyard Kiplingin romaaniin, joka sijoittuu Intian viidakkoon. Jon Favreau on ohjannut näiden teosten pohjalta uuden fantasiaelokuvan, joka on visuaalisesti komeaa katsottavaa.

Viidakkokirjan äänirooleista vastaa suuri joukko Hollywood-tähtiä. Bill Murray on huulikarhu Baloo, Ben Kingsley musta pantteri Bagheera, Scarlett Johansson pythonkäärme Kaa, Idris Elba tiikeri Shere Khan ja Christopher Walken kuningas Louie. Mowgli- poikaa näyttelee Neel Sethi. Viidakkokirjan tarinat kertovat Mowglista, joka kasvaa susien kanssa. Hän joutuu taistelemaan ja kohtaamaan monia vaaroja.

Rudyard Kiplingin romaani ilmestyi alun perin vuonna 1894. Viidakkokirja on myös suomennettu. Viimeisin suomennos on vuodelta 1992. Viidakkokirjan ensi-ilta on perjantaina 13.4.

2 kommenttia artikkeliin ”Viidakkokirja on komeaa katsottavaa”

  1. mua ei kiinnosta!!!!!!!!!!NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)