Presidentit vakuuttivat, että maat käyvät yhteisessä rintamassa sotaa Isisiä vastaan. Ranska pommittaa Isisin kohteita Syyriassa. Putin sanoi, että Venäjä on valmis taistelemaan Isisiä vastaan myös yhteistyössä Yhdysvaltojen ja sen liittolaisten kanssa.
Hollande kerää suurta liittoutumaa, jonka tehtävänä on tuhota Isis. Ääri-islamilainen Isis teki terrori-iskun Ranskan pääkaupungissa Pariisissa 13. marraskuuta. Monet Euroopan kaupungit ovat nostaneet turvatasoaan terroriuhan takia.
Venäjän ja Turkin suhteet tulehtuneet
Putinista on syksyn aikana tullut haluttu yhteistyökumppani lännessä. Vain muutama kuukausi sitten länsimaat paheksuivat Venäjän politiikkaa Itä-Ukrainassa. Nyt siitä ei puhuta.
Venäjän ja Turkin suhteet sen sijaan ovat hyvin vaikeat. Syynä on se, että Turkki ampui alas venäläisen sotilaskoneen Turkin ja Syyrian rajalla. Turkin mukaan venäläinen kone lensi sen ilmatilassa. Venäjä on määrännyt Turkille talouspakotteita. Sotaa maiden välille on tuskin kuitenkaan on tulossa.