Veikkaus vähentää peliautomaattien määrää

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 11.09.2019

Valtion peliyhtiö Veikkaus vähentää peliautomaattien määrää. Vain valtion yhtiö Veikkaus saa tarjota rahapelejä Suomessa.

Veikkauksen peleihin kuuluvat muun muassa Lotto ja Keno. Veikkaus saa peleistä rahaa. Sitä jaetaan hyviin tarkoituksiin, kuten liikuntaan ja kulttuuriin.

Tuhannet ihmiset pelaavat liian paljon. He ovat peliriippuvaisia. Se johtaa siihen, että talous on huono ja heille tulee velkaa.

Veikkaus on saanut kritiikkiä mainoksista. Veikkaus on päättänyt, että se vähentää mainoksia. Veikkaus poistaa 3 000 peliautomaattia esimerkiksi kaupoista ja kauppakeskuksista.

3 kommenttia artikkeliin ”Veikkaus vähentää peliautomaattien määrää”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)