Eini on lähtöisin Lapin Pellosta. Hän tuli tunnetuksi 1970-luvulla. Silloin Einin tyyli oli disko- musiikki. 1990-luvulla ja vuosituhannen alussa suosio oli vaimeampaa. Nyt Eini on kuitenkin jälleen todella suosittu. Keikkoja riittää ja vanhat sekä uudet laulut soivat radiossa.
– Musiikkini on edelleen sitä diskoa, pirteää ja eloisaa. Se on kuitenkin vain yksi osa Einiä. Olen saanut kokemusta ja varmuutta laulujeni esittämiseen. Lauluistani on tullut ajattomia, 53-vuotias laulaja kertoo.
Vaikka Einin musiikissa on sävyjä diskosta, hän on suomalaisille aina iskelmäartisti. Myös vanhempi sukupolvi tunnistaa Einin ja pitää hänen musiikistaan.
– Laulujen pitää olla myönteisiä ja koskettavia. Minulla on hyvä olla, kaikki on hyvin ja tykkään työstäni. Se näkyy.
Ihana ihana ihana Eini <3