Nico Rosberg edusti aiemmin Mercedes-tallia. Rosberg lopetti kuitenkin kilpailu-uransa viime kauden lopuksi, kun hän voitti maailmanmestaruuden. Bottas siirtyy Mercedekselle Rosbergin paikalle. Bottaksen aiempi talli oli Williams.
Bottas sijoittui F1-sarjassa kaudella 2016 kahdeksanneksi. Kimi Räikkönen oli sarjan kuudes. Myös Räikkönen jatkaa F1-uraansa tällä kaudella. Räikkönen ajaa Ferrarilla.
F1-kauden ensimmäinen osakilpailu ajetaan 26. maaliskuuta Australiassa. Sarjassa on 20 osakilpailua eli grand prix’tä.