Kaikilla kolmella suurseuralla on uusi valmentaja. Manchester Unitedin päävalmentaja on David Moyes, Cityn Manuel Pellegrini ja Chelsean legendaarinen Jose Mourinho.
Mourinho uskoo, että kaudesta 2013–2014 tulee Valioliigan kaikkien aikojen tasaisin. Portugalilainen valmentaja johti Chelsean mestariksi vuosina 2005 ja 2006. Hän lähti Chelseasta vuonna 2007.
Nyt hän on palannut ja aikoo nostaa Chelsea jälleen Englannin ykkösjoukkueeksi. Mourinhon mukaan Englannin Valioliigan parhaat joukkueet olivat pari vuotta sitten paljon vahvempia kuin sarjan muut seurat. Nykyisin on tasaisempaa. Mourinho uskoo, että jopa kuudella seuralla on mahdollisuus mestaruuteen.
Manchester ja Lontoo Mestarisuosikeista kaksi joukkuetta on Manchesterista ja kolme Lontoosta. Ainoa näiden kaupunkien ulkopuolelta tuleva joukkue on vanha kunnon suomalaisten suosikki Liverpool.
Liverpoolin uskotaan vahvistuneen muutaman vuoden vaikean ajan jälkeen. Lontoon joukkueista Chelsean lisäksi suosikkeja ovat Arsenal ja Tottenham. Vaikka Valioliigan suosio on säilynyt kovana, ei sen vetovoima ole aivan entisenlainen. Ei ainakaan, jos puhutaan pelaajamarkkinoista.
Maailman ykköspelaajat valitsevat nykyisin yhä useammin Valioliigan sijasta pelipaikakseen Espanjan La Ligan, Italian Serie A:n tai Saksan Bundesliigan. Rahaa liikkuu jalkapallossa muuallakin kuin ainoastaan Englannin kentillä.
Valioliigassa pelaa ainoastaan yksi suomalainen. Konkarimaalivahti Jussi Jääskeläinen edustaa lontoolaisseura West Hamia.
