Uusi rata rakennetaan

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Helsingin kaupunki
Uutinen julkaistu: 13.04.2016

Pikaraitiotie Raide-Jokeri rakennetaan Espooseen ja Helsinkiin.

Hallitus lupasi viime viikolla antaa rahaa raitiotiehen. Rakentaminen voi alkaa jo ensi vuonna. Hanke on kallis, 275 miljoonaa euroa. Valtio, Helsinki ja Espoo jakavat kustannukset.

Raide-Jokerin pituus on 25 kilometriä. Se kulkee Espoon Keilaniemestä Helsingin Itäkeskukseen. Pikaraitiotie korvaa bussi 550:n, joka ajaa nyt samaa reittiä. Nyt tätä reittiä käyttävät niin monet ihmiset, että kaikki eivät mahdu busseihin.

Siksi tarvitaan pikaraitiotie, jota pitkin voi kulkea enemmän ihmisiä. Suunnitteilla on myös useita uusia asuinalueita reitin varrelle.

Jos suunnitelmat toteutuvat, uusi raitiotie valmistuu vuonna 2021

3 kommenttia artikkeliin ”Uusi rata rakennetaan”

  1. Hei, kiitos palautteesta! Korjaamme Selkosanomien ääneenlukutoiminnon lukunopeutta mahdollisimman pian. Tauottamiseen toiminto ei taida teknisesti taipua, mutta tutkitaan sitäkin asiaa.

    Vastaa

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)