Monien talojen katot lähtivät lentoon. Sähköt katkesivat monista taloista etelärannikolla ja Kymenlaaksossa. Helsingissä keskeytettiin hetkeksi suuri Flow-festivaali ukonilman ajaksi.
Ukonilma sai nimen Kiira. Myrskyjä ja rajuilmoja on tapana nimetä sen mukaan, kenen nimipäivänä ne tulevat. Lauantaina oli Kiiran nimipäivä.
Suurimpia vahinkoja aiheuttivat kovat tuulenpuuskat. Niitä kutsutaan syöksyvirtauksiksi. Ne ovat kovia tuulia, jotka tulevat alas ukkospilvistä.
Ukonilma oli lauantaina niin raju, että Ilmatieteen laitos kehotti ihmisiä pysymään sisällä.
Lähde STT
